måndag 4 november 2013

I hate mondays!

Som katten Gustaf skulle sagt!

ja jag inser att jag inte skrivit på ett bra tag.. vet inte varför.. inte haft tid, ork eller lust... Sen vet jag ändå inte vilka som läser bloggen heller.. kanske ska ta och starta en annan blogg eller något.. bara för att liksom!

Det som triggade igång mina fingrar idag var nog bara irritationen över webb-shoppar med kläder..

Satt och glodde genom tex nelly.com och deras webbshop.. liksom.. ALLA deras modeller är x-small eller small i storlekarna..  Visst man kan handla kläder för folk som är Large där med.. till och med X-Large... Men varför ska då alla deras modeller vara sådär pinnsmala?!
De som går upp mot Large i kläder och X-Large.. hur känns det för dem att kolla på dessa pinnar när de ska kolla kläder på nätet?

Jag vet att jag skulle få uselt självförtroende  om jag vart dem liksom! Vet inte.. är klädkedjorna sådana idag eller? Pinnar till modeller.. Kolla bara alla skyltdockor! de är ju minst lika smala.. Kläderna sitter perfekt på dem men när man ska ta på sig den så sitter den inte alls som på modellen?

Enligt mig är detta fel på så många håll och kanter! Speciellt i dagens samhälle när alla ser olika ut egentligen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar