torsdag 17 februari 2011

En Jävla Tanke

Sitter här på mitt rum och lyssnar på musik och en tanke dök upp i mitt huvud.
Grupptryck.. det finns överallt.. men tanken som dök upp var att när man var mindre så skämdes man inte på musik man lyssnade på. jag tex lyssnade väldigt mycket på typ Aqua, Britney Spears och Markoolio.. och jag skämdes inte över det.. men när man blir äldre så börjar man skämmas mer och mer över musiken man lyssnade på.. man börjar lyssna på samma musik som sina kompisar även om man inte tyckte musiken var så speciellt bra..
och när man börjar komma upp i "ung vuxen"-åldern så vågar man knappt spela sin musik så andra hör det.. så är det iallafall för mig..
man är rädd för vad andra skulle tycka om musiken.. att folk skulle dömma en efter sin musiksmak..
ändras det någonsin? hur är det i vuxen ålder?

1 kommentar:

  1. Hej Maija!
    Jag känner igen det där, jag sänker gärna musiken lite när mina grannar kommer hem för att de inte ska höra vad jag lyssnar på. Men och andra sidan, varför ska man bry sig om de ogillar min musiksmak? Jag är den jag är, jag gillar det jag gillar och kan inte mina vänner gilla mina olika sidor så kanske man ska tänka över ett och annat. DOCK however, spela musik när jag ligger och sover är som peta på en björn ;) haha! Kram vännen!

    SvaraRadera