söndag 12 december 2010

söndag och 5 dagar kvar

jag har hostat stora delar av natten.. vakna första gången halv 7 imorse av att jag fick en hostattack.. tog en halvtimme att somna om men det gick efter att ha satt igång en film.. vet inte varför men jag har lättare att sova om jag har igång en film...

sen vaknade jag igen vid 11 och känner att jag var halvt utvilad.. känner dock att jag inte kan somna om igen då jag måste julstäda rummet och sen plugga..
har matteprov på torsdag nämligen.. dock tror jag att det kommer gå bra för det handlar om Geometri och den delen gillar jag faktiskt lite..

på tisdag är det förresten julfest i skolan.. vet fortfarande inte om jag ska gå..
liksom.. vem sätter en julfest mitt i veckan med lektioner dagen efter?
övervägde faktiskt att gå med tanke på det.. men sen fick jag reda på att julkommittén har satt VÅR klass på städningen... igen.. vi städade ju på höstfesten..
likosm vad är detta för bullshit?

eller ahh.. vi va 6 stycken av 18 som städade.. snällt va?
på höstfesten satt fan jag, Tina och Natalie och väntade på att festen skulle sluta så vi kunde få städandet överstökat.. och då lovade de oss att vi inte skulle behöva städa igen..
ja där ser man hur mkt de lyssnar på eleverna på skolan..

likosm.. vi som går CMD utbildar oss inte till städare om det var det som alla trodde.. tror de flesta i klassen bojkottar festen just för detta..
Linnea tyckte vi skulle gå och iallafall äta på skolan för vi har ju ändå betalat maten.. men det skulle ju inte kännas rätt för då har vi ändå varit där och då kanske de kan tvinga oss eller något att gå och städa.. eller jag vet inte..

just därför jag funderar på om jag ska gå på julfesten eller inte..
Det jag därimot vet om är att det är 5 dagar kvar tills jag är i underbara Halmstad igen! :D på onsdag ska jag påbörja packningen (då jag misstänker att vi har heldag på torsdagen även om dan innan jullovet..) kommer ha 3 väskor med mig hem till halmstad.. en med kläder, en med duntäcket jag lånat av mamma plus lite julklappar och sen datorväskan..
tur att jag bara har ett byte hem.. åker via Landskrona den här gången :P
förhoppningvis är det inte så mkt snö eller svinkallt när man väntar.. har ungefär 30 minuters väntetid... men sen har jag sittplats hela vägen hem.. härligt :P

ja vad med ska jag skriva.. blev ju ett långt inlägg den här gången xD
blir väl att avsluta med en bild på 2 tomtar eftersom det snart är jul..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar