tisdag 29 januari 2013

00.39

Åter igen är jag sömnlös..
har vart det sen typ 2 veckor tillbaka.. antingen sover jag inget alls eller väldigt lite.. äter knappt heller.. inte haft aptit sen typ.. innan jul.. det kan gå ett dygn innan jag ens får för mig att äta.. då äter jag för att jag måste.. men en halvtimme efter jag ätit så får jag ont i magen.. känner typ.. ångest för att jag mår som jag gör..

Att sen det är massa annat som spökar i skallen är ingen hemlis.. man kan tröttna på det ibland.. iallafall de tankarna..
Börjar fundera.. vilka som finns kvar för mig.. folk.. som man knappt pratar med.. bryr de sig? folk som man blir vän med.. lägger till på ställen... men som man sen inte hör av.. är det ens lönt att kalla de vänner då? eller folk.. från det förflutna.. det förflutna som inte ens borde tänkas på...
Jäkla tankar man kan få ibland.. undrar om jag ens får någon sömn inatt.. Det hade vart ett under om jag fått somna ordentligt.. och sen sova hela natten utan mardrömmar.. Mardrömmar har jag hela tiden nu.. Jobbiga sådana... Man vaknar upp av ett ryck.. med andan i halsen.. och tårar som rinner..

Drömmar.. som kan kännas så verkliga.. som att man vaknar men man är inte säker på om man vaknat eller fortfarande sover... man får börja känna efter.. kolla så allt stämmer i rummet..

Jag kan inte kalla mig själv deppig.. men kanske lite nere.. inget som jag inte kan överleva dock.. finns en del saker att se framemot vad jag vet.. Hjärtslaget i mitten av februari... sen i mars är det massa födelsedagar som sker.. både min och älsklingens.. samt systeryster.. och bonuspappas.. jaa en hel del..

men först.. ska jag ta jobba på att kunna få bra sömn och tillbaka min aptit.. Kan ju inte ha det såhär..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar